Állásajánlatok
Európában egyre népszerűbbek az alternatív járművek
Európában egyre népszerűbbek az alternatív járművek

Az Európai Autógyártók Szövetsége nemrég arról számolt be, hogy az első negyedévben hat százalékkal nőtt a forgalomba helyezett alternatív üzemanyaggal hajtott járművek száma. Közben Magyarországra érkeztek az eTourEurope 2016 versenyzői.

Az első negyedévben több mint 150 ezer elektromos, hibrid-elektromos, illetve más alternatív üzemanyaggal (például autógázzal vagy földgázzal) hajtott járművet helyeztek forgalomba az Európai Unóban. Ebből a tisztán elektromos üzemű járművek száma 35 730 (ez 26,8%-os növekedés), 69 530 hibrid (plusz 30,1%), a gázüzemű járművek száma viszont mindössze 49 535 darab (ez 22,4%-kal kevesebb az egy évvel korábbinál). Az alternatív hajtású járművek piacán Spanyolországban volt a legnagyobb növekedés (közel 52%-os), Franciaországban 29, Nagy-Britanniában 24, Németországban pedig 13%-kal többet helyeztek üzembe ilyen járművekből az első negyedévben, mint tavaly.

Az ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles) adatai szerint az első negyedévben Magyarországon 71 elektromos (tavaly 20) és 279 hibrid autót helyeztek forgalomba (2015 első negyedévében 139-et). Az egyéb alternatív hajtásúakkal kiegészítve összesen 359 járművel bővült a magyar alternatív járműpark (szemben a tavalyi 169-cel).

Az alternatív járművek gyorsabb hazai elterjedését az „eTourEurope 2016” nevű kezdeményezés is segítheti. Az egész Európát átszelő, 16 várost érintő elektromos autós túrát és versenyt április 29. és május 8. között rendezték (a versenyzők átlagosan napi 430 km-t, összesen 3900 km-t tesznek meg). A „seregszemle” célja bemutatni, hogy az elektromos járművek ma már hosszú út megtételére is képesek, ráadásul a főutak mentén már Európa-szerte rendelkezésre áll az a töltő infrastruktúra, melynek segítségével az autók gyorsan feltölthetők.

A magyarországi töltésre május 7-én érkeztek a versenyzők a WestEnd tetőteraszára. A Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter védnökségével zajló eseményen Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős elnökségi tagja kifejtette, „hazánkban kifejezetten az e-mobilitás elterjesztését célozza a Jedlik Ányos Terv, amely azt tűzte ki célul, hogy 2020-ra ötvenezer környezetbarát, elektromos hajtású személy- és kishaszonjármű fusson a magyar utakon. Jelenleg is már több mint 600 ilyen, zöld rendszámos autó közlekedik útjainkon, amelyek száma dinamikusan növekszik. Dr. habil András István, a Dunaújvárosi Egyetem rektora a rendezvény társzervezőjeként elmondta, hogy a versenyen való részvétel a Dunaújvárosi Egyetem életében fontos az európai elektromobilitás infrastruktúrával kapcsolatos tapasztalatszerzés miatt, és egyben üzenet a hallgatók felé, hogy az egyetem is nyitott az olyan új kihívásokra, melyek a kiemelt kutatási témák részei.

Elolvastam és elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot!