Állásajánlatok
Gyorsan terjedhetnek el az elektromos autók
Gyorsan terjedhetnek el az elektromos autók

2030 körül a világszerte értékesített új autóknak már mintegy 30 százaléka elektromos hajtású lehet, ez pedig pár éven belül a fosszilis üzemanyagok keresletének érezhető csökkenését eredményezheti - véli a Total vezető közgazdásza, Joel Couse. Ezzel a nagy olajcégek közül a Total prognosztizálja messze a leggyorsabb elterjedést az elektromos autók számára.

Általános megütközést keltett a megjelentek körében a Total által a Bloomberg New Energy Finance április 25-i konferenciáján ismertetett előrejelzés. A világ egyik legnagyobb olajvállalata ugyanis az elektromos autók olyan gyors ütemű elterjedését várja 2030-ig, amely eddig példátlan volt az olajipar meghatározó szereplői között. A trendekhez igazodva az olaj- és gázipar számos nagy szereplője a megújuló energiaforrások, illetve az elektromos autózás területei felé is kiterjeszti üzleti tevékenységét, korábban azonban a témában jóval visszafogottabb várakozások láttak napvilágot.

Az elektromos járművek jelenleg körülbelül 1 százalékát teszik ki a globális újautó-piacnak. A Volkswagen szerint 2025-ben már az általa értékesített új autók hozzávetőleg 25 százaléka elektromos lesz, míg a Toyota azzal számol, hogy 2050-ig fokozatosan kivezeti a hagyományos, fosszilis meghajtású modelljeit. A Bloomberg New Energy Finance, amelynek várakozásai szerint 2020 körül már több mint 120 különféle elektromos hajtású modell lesz elérhető a piacon, úgy becsüli, hogy 2040-re a piac 35-47 százalékát tehetik ki az elektromos autók.

Az akkumulátorok ára, amely egy elektromos autó teljes költségeinek csaknem 50 százalékára rúg, mintegy 20 százalékkal zuhan évente - elsősorban pedig ez a tényező gyorsíthatja meg az e-hajtású járművek elterjedését. A másik, a szélesebb körű felhasználást egyelőre akadályozó tényező a töltő infrastruktúra hiánya. E téren is jelentős fejlesztések vannak folyamatban, a Tesla például éppen a héten jelentette be, hogy 2017 végéig megduplázza Supercharger hálózatát.

A tervezők már a töltők újabb generációján dolgoznak, a 350 kilowatt teljesítményű új kutak a következő években jelenhetnek meg és csökkenthetik tovább az elektromos autók feltöltési idejét.

A prognózis ugyan meglepőnek tűnhet, de az elektromos autózás gyors előretörését látva könnyen előfordulhat, hogy hamarosan már túlságosan óvatosnak fog tűnni.

Forrás: Bloomberg 2017.04.25.

 

Elolvastam és elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot!